Nadnoteckie Sady Król
Wykorzystanie zróżnicowanych narzędzi sprzedażowych na rynku lokalnych w ramach działania "Współpraca"
Skrócenie łańcucha dostaw w celu utrzymania wysokiej jakości świeżych owoców dostarczanych konsumentom. Budowanie marki, która wpłynie na popyt. Poprawa jakości produkowanych owoców poprzez ich szybki zbiór w optymalnych terminach. Promowanie owoców ze swoich gospodarstw dzięki założeniu strony internetowej i mediom społecznościowym. Dzięki temu wszystkiemu uzyskanie większych dochodów w gospodarstwie.
Główne korzyści z realizacji projektu
- Poprawa jakości owoców.
- Bycie konkurencyjnym na rynku.
- Zdobycie marki i klientów. Zwiększenie dochodów.
- Utrzymanie na rynku swoich gospodarstw.
- Zdobycie pracowników do zbioru owoców.
- Możliwość sprzedaży na rynku lokalnym i w sąsiednich województwach.
- Poszerzenie dystrybucji swoich produktów.
Osiągnięte rezultaty
Pozyskane środki pozwoliły zakupić sortownicę do owoców oraz dwa samochody. Jeden samochód służy do rozwożenia towarów, natomiast drugi osobowy do wożenia pracowników do sadów w czasie prac sezonowych i w ciągu całego roku.
- Naszymi celami było m.in. skrócenie łańcucha dostaw oraz utrzymanie wysokiej jakości świeżych owoców dostarczanych konsumentom.
- Transport odpowiedniej liczby pracowników do miejsca zbiorów w krótkim czasie przełożyło się na zebranie wystarczającej ilości owoców w optymalnym terminie. Te działania przekładają się na dobrą jakość produktu, a zatem zadowolenie konsumenckie. Całość ta wpływa na budowanie marki, której stworzenie było naszym kolejnym celem.
- Zakupione banery, flagi i logo na budynku gospodarstwa, w którym odbywa się sortowanie, przygotowanie oraz sprzedaż główna produktów pomaga promować nasze owoce i naszą markę.
- Zakupione długopisy, naklejki, papeteria z logiem oraz kartony do sprzedawania soków promują nas jako grupę. To wszystko przekłada się to na pozyskanie nowych klientów.
- Rozszerzenie sprzedaży w miastach wojewódzkich takich jak Bydgoszcz i Zielona Góra, gdzie głównie sprzedawane są soki, pozwala zagospodarować część jabłek i nabyć nowych klientów.
- W przyszłości planowane jest rozszerzenie sprzedaży o suszone owoce i chipsy, które zamierzamy robić w swoich gospodarstwach.
- Dzięki reklamie, założonej stronie i sklepowi internetowemu możemy dotrzeć do większej ilości osób i być widoczni na rynku sprzedażowym.
Pozyskiwanie nowych konsumentów, dzięki wdrożeniu nowego modelu krótkich łańcuchów dostaw:
- poprawa jakości gospodarstwa oraz jakości sprzedawanych owoców,
- zwiększenie rentowności członków grupy przez zwiększenie sprzedaży,
- stworzenie własnej marki oraz uzyskanie dostępu do nowych rynków zbytu, dzięki reklamie (poszerzenie działalności na tereny Bydgoszczy i Zielonej Góry),
- informowanie konsumentów o pochodzeniu produktów,
- poprawa konkurencyjności gospodarstw członków grupy,
- rozwinięcie umiejętności promowania owoców i pozyskiwania nowych konsumentów w zakresie marketingu,
- budowanie lojalności i zaufania między klientem a producentem,
- wyeliminowanie więcej niż dwóch pośredników.