Baza Grup Operacyjnych EPI

Nadnoteckie Sady Król

Wykorzystanie zróżnicowanych narzędzi sprzedażowych na rynku lokalnych w ramach działania "Współpraca"

Skrócenie łańcucha dostaw w celu utrzymania wysokiej jakości świeżych owoców dostarczanych konsumentom. Budowanie marki, która wpłynie na popyt. Poprawa jakości produkowanych owoców poprzez ich szybki zbiór w optymalnych terminach. Promowanie owoców ze swoich gospodarstw dzięki założeniu strony internetowej i mediom społecznościowym. Dzięki temu wszystkiemu uzyskanie większych dochodów w gospodarstwie.

Główne korzyści z realizacji projektu

  1. Poprawa jakości owoców.
  2. Bycie konkurencyjnym na rynku.
  3. Zdobycie marki i klientów. Zwiększenie dochodów.
  4. Utrzymanie na rynku swoich gospodarstw.
  5. Zdobycie pracowników do zbioru owoców.
  6. Możliwość sprzedaży na rynku lokalnym i w sąsiednich województwach.
  7. Poszerzenie dystrybucji swoich produktów.

Osiągnięte rezultaty

Pozyskane środki pozwoliły zakupić sortownicę do owoców oraz dwa samochody. Jeden samochód służy do rozwożenia towarów, natomiast drugi osobowy do wożenia pracowników do sadów w czasie prac sezonowych i w ciągu całego roku.


  1. Naszymi celami było m.in. skrócenie łańcucha dostaw oraz utrzymanie wysokiej jakości świeżych owoców dostarczanych konsumentom.
  2. Transport odpowiedniej liczby pracowników do miejsca zbiorów w krótkim czasie przełożyło się na zebranie wystarczającej ilości owoców w optymalnym terminie. Te działania przekładają się na dobrą jakość produktu, a zatem zadowolenie konsumenckie. Całość ta wpływa na budowanie marki, której stworzenie było naszym kolejnym celem.
  3. Zakupione banery, flagi i logo na budynku gospodarstwa, w którym odbywa się sortowanie, przygotowanie oraz sprzedaż główna produktów pomaga promować nasze owoce i naszą markę.
  4. Zakupione długopisy, naklejki, papeteria z logiem oraz kartony do sprzedawania soków promują nas jako grupę. To wszystko przekłada się to na pozyskanie nowych klientów.
  5. Rozszerzenie sprzedaży w miastach wojewódzkich takich jak Bydgoszcz i Zielona Góra, gdzie głównie sprzedawane są soki, pozwala zagospodarować część jabłek i nabyć nowych klientów.
  6. W przyszłości planowane jest rozszerzenie sprzedaży o suszone owoce i chipsy, które zamierzamy robić w swoich gospodarstwach.
  7. Dzięki reklamie, założonej stronie i sklepowi internetowemu możemy dotrzeć do większej ilości osób i być widoczni na rynku sprzedażowym.

Pozyskiwanie nowych konsumentów, dzięki wdrożeniu nowego modelu krótkich łańcuchów dostaw:

  • poprawa jakości gospodarstwa oraz jakości sprzedawanych owoców,
  • zwiększenie rentowności członków grupy przez zwiększenie sprzedaży,
  • stworzenie własnej marki oraz uzyskanie dostępu do nowych rynków zbytu, dzięki reklamie (poszerzenie działalności na tereny Bydgoszczy i Zielonej Góry),
  • informowanie konsumentów o pochodzeniu produktów,
  • poprawa konkurencyjności gospodarstw członków grupy,
  • rozwinięcie umiejętności promowania owoców i pozyskiwania nowych konsumentów w zakresie marketingu,
  • budowanie lojalności i zaufania między klientem a producentem,
  • wyeliminowanie więcej niż dwóch pośredników.