Biała Wrona
Opracowanie innowacji produktowej i procesowej związanej z technologią wytwarzania piwa ekologicznego zawierającego drobnoustroje probiotyczne, utrwalonego z zastosowaniem procesu refermentacji, prowadzonej z udziałem drobnoustrojów probiotycznych
Tytuł projektu: Opracowanie innowacji produktowej i procesowej związanej z technologią wytwarzania piwa ekologicznego zawierającego drobnoustroje probiotyczne, utrwalonego z zastosowaniem procesu refermentacji, prowadzonej z udziałem drobnoustrojów probiotycznych oraz wytwarzania dodatku spożywczego na bazie młóta będącego produktem ubocznym w procesie wytwarzania piwa, do przygotowania mieszanek wzbogacających pieczywo
Głównym celem operacji jest opracowanie, a następnie wdrożenie do praktyki i upowszechnienie rezultatów operacji, czyli innowacji produktowej i procesowej związanej z technologią wytwarzania piwa ekologicznego zawierającego drobnoustroje probiotyczne, utrwalonego z zastosowaniem nowatorskiego procesu refermentacji, prowadzonej z udziałem drobnoustrojów probiotycznych.
Cel ten będzie realizowany poprzez osiągnięcie następujących celów szczegółowych. Pierwszym z nich jest przeprowadzenie prac badawczych, które umożliwią opracowanie niespotykanej dotąd w Europie innowacji produktowej i technologicznej – wnioskodawca w ramach projektu zaplanował szereg prac B+R, których przeprowadzanie jest niezbędne do prawidłowej realizacji projektu (opracowanie, skonstruowanie i przetestowanie nowej linii technologicznej; badania przeżywalności drożdży Saccharomyces cerevisie var. boulardii w piwach; opracowanie sposobu refermentacji piw z udziałem drożdży probiotycznych; otrzymywanie ekologicznych piw probiotycznych utrwalonych na drodze refermentacji prowadzonej z udziałem drożdży probiotycznych Saccharomyces boulardii, ocena wartości odżywczej i stabilności piwa).
Kolejnym celem szczegółowym jest przeprowadzenie niezbędnych do osiągniecia zakładanych rezultatów prac remontowych i modernizacyjnych w budynku będącym miejscem realizacji projektu i pokazów demonstracyjnych. Projekt ma być realizowany w zabytkowym gospodarstwie, które od dawna było silnym centrum produkcyjnym i wytwórczym w regionie, wokół którego gromadzili się lokalni producenci surowców i co stanowiło o sile tego regionu.
Rezultat operacji będzie mógł być zaadoptowany do innych celów, ponieważ obejmuje opracowanie technologii przetwarzania produktów ekologicznych nie tylko w zakresie produktów zaproponowanych w projekcie. Upowszechnienie rezultatów operacji umożliwi rozszerzenie wyników operacji na inne produkty ekologiczne i zastosowanie ich w innych gałęziach spożywczych i sektorach przetwarzania obejmujących przemysł i gastronomie.
Główne korzyści z realizacji projektu
Głównymi korzyściami i zarazem rezultatem operacji będzie wdrożenie innowacji produktowych, technologicznej i marketingowej:
- Produkty: Innowacja produktowa obejmuje opracowanie wdrożenie i upowszechnienie nowatorskiego/innowacyjnego ekologicznego piwa o charakterze probiotyku zawierającego żywe komórki drożdży probiotycznych Saccharomyces cerevisiae var. bouladii. Piwo to zostanie utrwalone na drodze refermentacji prowadzonej z udziałem drożdży S. boulardii. Takie piwo probiotyczne nie jest obecne na polskim, ani międzynarodowym rynku.
- Technologia: ·Technologia zaproponowana w projekcie będzie pierwszym tego typu rozwiązaniem na skalę międzynarodową, a jako elementu strategicznego, będzie wykorzystywać wysokiej jakości produkty rolnicze pochodzące od lokalnych rolników uprawiane w systemie ekologicznym (słód, nawet palony,szyszki chmielowe, świeże lub suszone, nawet mielone, sproszkowane lub w formie granulek; lupulina, Korzeń arcydziegiel, Zioło arcydziegiel, Biała morwa owoc, Kwiat bzu czarnego, Kolendra, Pszenica samoprza (zboża pradawne)). Aktualnie na rynku krajowym, europejskim, jak i światowym nie ma dostępnej linii technologicznej, która została zaplanowana do opracowania, jako efekt części badawczej przedmiotowej operacji.
- Marketing wdrożenie nowych metod marketingu dotyczących produkcji przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów poprzez:
- innowacyjna strategia komunikacji marketingowej mająca na celu stworzenie autentycznej marki będzie wykorzystywała tzw. „story telling - nowa forma identyfikacji, kojarzenia i utożsamiania konsumenta z produktem,
- innowacyjne narzędzia komunikacji z Klientem,
- innowacyjne kanały dystrybucji/sprzedaży.