Baza Grup Operacyjnych EPI

Najlepsze z Wysokomazowieckiego

Konsorcjum na rzecz tworzenia krótkich łańcuchów dostaw w zakresie sprzedaży ziemniaków, warzyw, olejów i soków

W skład konsorcjum wchodzą rolnicy zajmujący się produkcją ziemniaka jadalnego ,warzyw soku z buraka czerwonego, oleju słonecznikowego i ciastek.

Celem grupy jest działanie na rzecz szerszego wejścia na rynek z ofertą oraz zwiększenia sprzedaży własnych produktów pod jednym logo. Wspólna promocja i reklama pozwoli wytworzenie oraz sprzedaż większych partii towaru o jednakowych parametrach.


W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku grupa wprowadzi kilka modeli sprzedaży:

  1. Sprzedaż prosto z pola lub magazynu, gdzie klient sam będzie mógł wybrać towar.
  2. Sprzedaż tradycyjna na targowiskach.
  3. Konsorcjum będzie oferowało swój towar na Podlaskim e- bazaru i własnej stronie internetowej.
  4. Następną formą będzie dostawa bezpośrednia do konsumenta. W ramach operacji będzie zakupiony sprzęt wykorzystywany przy produkcji sortowaniu i sprzedaży ziemniaków oraz warzyw w tym środki transportu.

Główne korzyści z realizacji projektu

Dzięki współpracy grupa będzie dysponowała większą ilością jednorodnego towaru, co pozwoli na budowę stabilnej bazy klientów. Szerszy asortyment pod jedną marką ułatwi klientom zakup w jednym miejscu. Skróci łańcuch dostaw z pola do stołu, wyeliminuje pośredników, co będzie korzystne zarówno dla producentów jak i konsumentów. Ograniczenie pośrednictwa i kontaktów to również mniejsze ryzyko przeniesienia Covid19.

Osiągnięte rezultaty

Zostały zakupione wszystkie pozycje zawarte w zestawieniu rzeczowo-finansowym, które umożliwiają wykonanie założeń zawartych w opisie planowanej operacji.

  • Pozwolą one na prowadzenie sprzedaży na poziomie założonych celów. 

  1. Poprawa konkurencyjności na rynku lokalnym, poprawa rozpoznawalności poprzez utworzenie strony internetowej oraz wspólnego loga, pod którym działa konsorcjum.
  2. Łatwiejsze dotarcie klientów indywidualnych zamieszkujących okolice powiatu wysokomazowieckiego oraz powiatów ościennych.
  3. Lepsza dostępność do produktów wysokiej jakości sprzedawanych przez grupę.